Про автора


 

Шамрай Любов Миколаївна

Вчитель математики КЗ «Гуляйпільська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів»



Адреса : вул. Пішана , 111, м. Гуляйполе, Запорізька область, Україна, 70200
Телефон: домашній: 4-22-27; службовий: 4-15-46; мобільний: 066-81-59-578
e - mail: mat.shamray@gmail.com
Кваліфікаційна категорія:  «спеціаліст вищої категорії»
Вчитель-методист
Відмінник освіти України
Нагороджена грамотами районного, обласного відділів освіти, міністерства освіти України, медаллю «За заслуги перед Гуляйпільським краєм»
Стаж роботи - 36 років
Моє педагогічне кредо – «ЗБЕРЕГТИ ТА ОЖИВИТИ ЗОЛОТЕ ЗЕРНО ДУШІ КОЖНОЇ ДИТИНИ»
Тому непорушний принципи моєї педагогічної діяльності (за Амонашвілі Ш. О.) – це принцип «творящого терпіння». Цей принцип забороняє нападати на дитину, кричати, критикувати, розносити її вщент тощо. Треба творити і чекати, творити і чекати, сподіваючись, що надії вчителя здійсняться не сьогодні, то завтра, що й намагаюся робити щодня.
Проблема, над якою я працюю: «ФОРМУВАННЯ ЖИТТЄВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ ЧЕРЕЗ РЕАЛІЗАЦІЮ МОЖЛИВОСТЕЙ ОСОБИСТІСНО ЗОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ  ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ІК-ТЕХНОЛОГІЙ»
... Чому саме така проблема?  Багаторічний досвід моєї педагогічної діяльності доводить, що результативність навчально-виховного процесу залежить в першу чергу від психофізичних даних учнів, їхнього бажання співпрацювати і розвиватися. Такі показники розвитку дитини , як пам'ять, увага, мислення є важливими складовими успішного навчання. І саме особистісно зорієнтоване навчання математики та впровадження інформаційно-комунікативних технологій допомагає мені надавати дітям ініціативу у пізнавальній діяльності; створювати емоційно стимулююче навчальне середовище; розвивати у дітей саморегуляцію і свободу, усвідомлюючи особисту відповідальність; здійснювати  навчально-виховний процес в атмосфері взаємодії, приязні, емоційної співдружності; структурувати педагогічний процес на визнаній мною і дітьми солідарній основі; виконувати роль порадника, консультанта, джерела знань, метою якого є створення для учнів реальних можливостей вибору пізнавальних альтернатив і самореалізації у формі, яка б відповідала рівневі розвитку кожного з них; стимулювати творчі здібності дітей, тощо, тобто здійснювати компетентнісний підхід до викладання математики в контексті гуманістичної педагогіки.
   Сьогоднішній день вимагає від нас не володіння певними компетенціями (тобто певною сумою знань в якійсь галузі), а сформованості життєвих компетентностей, готовності до життя, конкурентноспроможності випускника, і особистісно зорієнтований урок має великі можливості для формування кожної групи компетентностей.
   Сутність соціальної групи компетентностей -  в умінні робити вибір, приймати рішення, брати на себе відповідальність, безконфліктно існувати. Формуючи цю групу компетентностей, забезпечую пізнавальну діяльність учнів, використовуючи такі форми роботи:
вибираю завдання, що передбачають самостійний пошук розв'язання;
нетипові, творчі завдання ( наприклад: Чи  буде економічно вигідною для Гуляйпільського району вітроелектрична установка?; порахувати кількість фарби, щоб пофарбувати власну кімнату; чи задовольняє потребу родини в кисні ваш домашній сад? ...);
розв'язуємо задачі різними способами, шукаємо раціональні шляхи;
залучаю до роботи в групах, парах;
використовую індивідуальні, рівневі завдання;
надаю учням можливість проявляти ініціативу;
планую заходи, що передбачають самостійну активну діяльність.
   Полікультурна група компетентностей передбачає оволодіння досягненнями культури. Формуючи цю групу компетентностей, забезпечую розширення кругозору та підвищення культурного рівня учнів: використовуючи інформацію з історії математики, історії рідного краю, краєзнавства;
розв'язуючи задачі історико-культурного, екологічного, валеологічного змісту;
готуючи повідомлення про внесок українських математиків у розвиток науки...
   Комунікативні компетентності, вміння міжособистісної та групової взаємодії, інформаційні навички та медіа грамотність (вміння здобувати, аналізувати, опрацьовувати, оцінювати та створювати інформацію в її різноманітних видах, формах та різних медіа представленнях)  формую,
стимулюючи учнів до висловлювання власної точки зору; коментуючи розв'язання, креслення; використовуючи різні види спілкування: усного, письмового та за допомогою мультимедіа засобів у різноманітних формах та в різних умовах; сприяючи спілкуванню учнів різних класів...
   Компетентність продуктивної творчої діяльності  та інтелектуальну допитливість (здатність до оригінальності та інновацій) намагаюся формувати, активізуючи творчі здібності учнів шляхом використання творчих завдань, створення проблемних ситуацій, розв'язування задач різними способами; залучення до виготовлення математичних моделей; залучення до участі в олімпіадах, конкурсах, ..
   Компетентність саморозвитку та самоосвіти, вміння самоспрямуватися у навчанні  формую, організовуючи інтелектуальні конкурси, ігри, предметні тижні, що передбачають самоосвітню діяльність, здійснюючи мотивацію на кожному етапі уроку; вчу розпізнавати, визначати та розуміти власні навчальні проблеми, знаходити потрібні для самонавчання ресурси, мати бажання і здатність навчатися протягом усього життя...      
 Таким чином, працюючи в рамках особистісно зорієнтованої системи навчання, впроваджуючи  інформаційно-комунікативні технології, формуючи основні життєві компетентності, досягаю того, що учні вміють: працювати з новим інформаційним потоком; критично та системно мислити; безконфліктно спілкуватися у групах;  мають інформаційні навички та соціальну відповідальність; частина учнів здатна займатися самоосвітою,  творити.
Вважаю, що вибрані мною технології, форми та методи організації навчально-виховного процесу забезпечують підготовку компетентного, конкурентноспроможного випускника.

Комментариев нет:

Отправить комментарий